Pierwszy skład Siemens Airo ruszył z Pueblo w stanie Kolorado na testy na Korytarza Północno-Wschodniego (NEC), gdzie będzie przechodził testy. Te pociągi, o bardzo interesującym malowaniu i wnętrzu, obsłużą trasę Amtrak Cascades.
Siemens Airo dla Amtrak Cascades przejdzie testy na Korytarzu Północno-Wschodnim. Pierwszy skład opuścił fabrykę 22 lipca 2025 roku i początkowo testowany był Nevadzie. Jak podkreśla Amtrak, pojawienie się nowych składów ma zredefiniować podróże w regionie.
Docelowo pociągi te będę obsługiwały połączenia między Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej (Kanada), Seattle w Stanie Waszyngton i Portland w Oregonie na północnym zachodzie USA. Łącznie wzdłuż korytarza I-5 obsługiwanych będzie 18 stacji, do czego zostanie wykorzystanych osiem składów. Wszystkie mają dotrzeć do przewoźnika do końca przyszłego roku.
Nowe składy wyróżniają się charakterystycznym dla Amtrak Cascades zestawieniem kolorów: głęboką zielenią, kremowym oraz ciemną
mocha. Na każdym z wagonów znajdą się także grafiki prezentujące pasmo górskie Cascade.
W lipcu 2021
Siemens Mobility podpisał umowę z Amtrakiem, w ramach której zobowiązał się dostarczyć 73 składy o wartości 3,4 mld USD wraz z pakietem serwisowym, który podnosi wartość zamówienia do 7,3 mld USD. Umowa przewiduje także w opcji możliwość zamówienia kolejnych 140 składów. W wariancie maksymalnym Amtrak zakupi więc 213 składów. Będą zastępowały składy złożone z wagonów Amfleet i Metroliner. Pierwsze wizualizacje składów Siemens Airo pokazano pod koniec roku 2022.
W ostatnim roku rozliczeniowym
Amtrak osiągnął rekordową liczbę pasażerów – było ich 32,8 mln. Ostatnio spółka wprowadziła do regularnej eksploatacji
składy Alstom Acela.